2011. március 15., kedd

A budai valami?


   Körülbelül másfél hónapja járhattam a Várban, itt Budapesten. Jártam már ott, nem egyszer, nem kétszer – azt is mondhatom, hogy jól ismerem. Általában a Bécsi kapun szoktam bemenni, aztán valahol másutt lemenni a Várhegyről. No, most másként alakult, a Fehérvári kapu irányából mentem. Már a várfalak alatt jártam, amikor látom, hogy karók borítják a korábban parkosított domboldalt. Na, ez meg mi lehet? Láttam, hogy bizony kis buckák vannak a karók tövében. Talán szőlő? Nézegettem, hogy ott vannak a kis tövek a buckákban. Hát tényleg szőlő? Vagy talán rózsa? Szőlő nem lehet, hiszen ki és miért ültetne szőlőt egy parkba. Bizonyára rózsatövek ezek, melyek majd felfutnak a karókra. Gül Baba, a rózsák atyja emlékére. Kis turisztikai rózsakert. Na, ebbe belenyugodtam. Mentem a dolgomra. De azért nem hagyott nyugodni a látvány. Rákerestem az interneten. Nagy meglepetés ért. A Fehérvári kapu alatti hegyoldalt ugyanis szőlővel ültették be. Régebb óta tervezte ezt pár ember, de a 2010. év őszén támogatást is sikerült rá szerezni, így megvalósították. Majd’ egy hektárnyi szőlőültetvényt hoztak létre a város közepén, közterületen. (Emlékezzünk az egykori budai szőlőművelésre!) Az ötlet nem rossz. Kétségkívül van benne fantázia, és ki lehetne hozni a dologból valami érdekes és értékes látnivalót is. Sajnos azonban kétségeim vannak. Kétlem, hogy e szőlőültetvény hosszú életű lesz. Ellopják, kidöntögetik, szétvandálkodják – attól tartok. Annak idején a Millenárisban is volt néhány szőlőtő, de mára nyoma sincs...
   Hát mindegy, próbálkoznak. Talán összejön. Szerintem azért nem ártana, ha valaki folyamatosan vigyázna az ültetvényre – mert kár kidobni rá a pénzt, ha hagyják, hogy aztán a huligánok tönkretegyék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése